2017. március 21., kedd

Székely viccek. !





*****************************************************************
Kohn a barátjához:
- Te Grün, hagyod, hogy a Weisz mindenféle hazugságot híreszteljen rólad?
- Nem bánom, csak az igazat ne mondja!
-

Már tudom, csak azért vettél el, mert nekem nagyon sok pénzem volt!
- Tévedsz, Fáni! Én azért vettelek el, mert nekem nagyon kevés volt.

Rabbi, miért kell a völegénynek a házasságkötés elötti napon böjtölni?
- Na ja, a házassághoz gyomor kell!
Nem megy a boltom, rabbi - panaszkodik Grün.
- Velem szemben van Kohn boltja, az meg ragyogóan megy. Mi lehet ennek az oka?
- Az, hogy Kohn csak a saját boltjával törödik, te meg egyszerre figyeled a magad boltját, meg Kohnét. A kettö viszont sok neked, ezért nem boldogulsz.
Egy tel-avivi iskolában megkérdezik a nebulóktól:
- Na, gyerekek, ki tudja megmondani, ki volt Mózes?
Áron jelentkezik:
- Egy balfácán.
- No de Áron! Nem szégyelled magad, így beszélni nagy ösünkröl, Mózesröl?
- De igenis balfácán volt, mert miután átkelt a Vörös-tengeren, balra fordult, pedig ha jobbra fordult volna, most a sok köolaj mind a miénk lenne...
A bíró kérdezi Grüntöl:
- Meg merne rá esküdni, hogy megadta az adósságát a felperesnek?
- Én nem - feleli Grün -, de van két tanúm, aki bármikor megesküszik rá.
Mondd, te milyen embernek ismered ezt a Kohnt?
- Rá merném bízni az életemet is...
- Na igen, de most százezer forintról van szó!
Grün, a könyvelö:
- Fönök úr, egy vallomással tartozom önnek... Nem tudok a lánya nélkül élni.
- Na, azért ne túlozzon!
- Dehogyisnem... Pontosan kiszámítottam...
Kohn azt mondja Grünnek:
- Elég ronda a feleséged, mondd hol volt a szemed, amikor elvetted?
- A hozományon csüngött.
Kohn beállít a Weisz textilnagykereskedésbe, és rengeteg árut vásárol.
- Kérem becsomagolni és elküldeni a címemre, és a számlát kilencven nap lejáratra tessék kiállítani. Remélem nem sok a kilencven nap?
- A kilencven nap nem sok, csak az a kilencven éjszaka...
Kohn találkozik Grünnel:
- Nahát, hogy te milyen jól nézel ki! - csapja össze a kezét.
- Esküszöm tíz évet nyugodtan letagadhatnál. És ez az öltöny milyen jól áll neked...!
- Hagyd abba, Kohn! - mondja Grün. - Azt mondd meg mennyi kell ?
Kohn Grünnek.
- Hallottad, hogy a Schwarz tízezer pengöt kapott, mert megfelelt egy kérdésre?
- És mi volt az a kérdés?
- Weisz azt kérdezte töle: elvenné-e feleségül az ö sánta, félszemü lányát?
- Ö azt mondta: igen.
  A házasságközvetítö vöt ajánl Kohnnak.
- Tetszik nekem a fiú, mondja Kohn - de figyelmeztesse, hogy mi nagyon vallásosak vagyunk, szombaton nem dolgozhat!
- Higgye el nekem Kohn úr, ha ez megkapja hozományt a hét többi napján sem fog dolgozni.
A kis Grün gyerek hazajön az iskolából, és elmeséli az apjának, hogy a tanító azt mondta, hogy a pénz nem boldogít.
- A tanítódnak igaza van, mert nem a pénz boldogít, hanem a kamat!
Az öreg Kohn haldoklik, s a fiának sorrolja, ki mennyivel tartozik neki.
- Apám, most azok nevét sorold, akiknek te tartozol.
- Azok maguktól is jelentkezni fognak!
Kohn a rabbihoz:
- Rabbi, szabad nekem sonkát ennem?
- Micsoda kérdés! - Hát persze hogy nem szabad!
- De én láttam, hogy te ettél.
- Ettem!... ettem!.... De én nem kérdeztem!
A hitközség felmond a rabbinak, s az elöljáróság tagjai egészen a városon kívülig elkísérik. A határban megáll a rabbi:
- Milyen szép kis város! - mondja sóhajtva.
- De rabbi eddig mindig csak csepülted a várost, hogy milyen csúf, milyen gonosz, most meg hirtelen kezd neked tetszeni?!
- Na ja. Most, hogy ti nem vagytok benne...
A szegény zsidó hangosan gajdolva zokog Rotschild báró temetésén.
Grün: - Talán rokona volt a megboldogultnak?
- Sajnos nem., éppen azért sírok.
Kohn elmegy a rabbihoz:
- Szomorú vagyok rabbi, van egy szegény asszony, három gyerekkel.
Húszezer forintot kéne fizetnie vasárnapig, s ha nem fizet, a tulajdonos kiteszi...
- Tudod mit, gyüjtést rendezek a zsinagógában a megmentésért. De mondd csak Kohn, rokonod neked ez az asszony?
- Nem, dehogyis! -én vagyok a lakás tulajdonosa.
   A katolikus pap a rabbinak:
- Mondd, mikor térsz el attól a hülyeségtől, hogy nem eszel disznóhúst?
A rabbi:- Az esküvődön.

Egy öreg zsidó hatvan éve minden nap elmegy Jeruzsálembe a Szent Falhoz imádkozni.
Egyik nap, mikor befejezte az imádkozást, odamegy hozzá a CNN riportere:
- Azt szeretném tudni, hogy miért imádkozik nap mint nap?
- Én azért imádkozom, hogy a keresztények, muszlimok és zsidók békében éljenek egymás mellett, és ne legyen több háború a világon.
- Ezek nagyon nemes dolgok! És mondja, milyen eredménye van a mindennapi imádkozásának?

- Mintha a falnak beszélnék!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése