2012. július 31., kedd

Alkudozás!


Szakály Éva




Szakály Éva


ÉLET VAGY HALÁL


1. / Uram, ma lettem 80 éves
Túl gyorsan múlnak az évek
Még olyan sokat szeretnék tenni,
Úgy szeretnék nyolcvanegy lenni. ,

2. / A pár kis tervem , mi még lenne,
ha tán több időt igényelne,
s egy év nem lenne elegendő,
Add, hogy legyek nyolcvankettő

3. / Jól enne még sokat utazni,
Újabb helyeket látogatni,
Halálom perce még várhat,
Megérhetném a nyolcvanhármat?

4. /Uram! Te látod a világot
Gyorsan jönnek a változások
Ha nem sürgős, hogy magadhoz végy
Esetleg lehetnék nyolcvannégy?

5. /És ahogy a technika halad
Sok újat lát aki élve marad
Még oly sok minden ideköthet
Örülnék a nyolcvanötnek.

6. / Az emberiség sokat tehet
A világ oly csodás lehet,
Jó annak ki itt maradhat,
Nem olyan sok az a nyolcvanhat.

7. /Tudom Uram, sokat kértem,
Hisz olyan szép lehet fenn az égben,
S én mégis tervezgetek,
Hogy érjem meg a nyolcvanhetet

8. / Elfáradok a hosszú úton,
El is kések sokszor, tudom.
Tudasd velem, ha meggondoltad,
Hogy megérem a nyolcvannyolcat.

9. /Addigra már oly sokat láttam,
Emlékeimet regisztráltam
Mily nagy kár lenne, ha elmennék
Mielőtt nyolcvankilenc lennék.

10. /Már igazán csak egyet kérek
Uram, ne vedd szemtelenségnek
Éveim száma kerek lehet,
Ha meglátnám a kilencvenet.

11. /És hogy ezt már megengedted,
S ezt a lépést értem megtetted,
Neked már ugyis mind egyremegy
Könnyen lehetnék kilencvenegy.

12. / Minden szemérmet félreteszek
Hogyha még egyet kérdezthetek
Tudom ez a kor hajmeresztő,
De hadd legyek kilencvenkettő.

13. / Úgy megszoktam az életemet
És hátha lesz még ki megszeret,
Ki pótolná elveszett párom,
Ha lehetnék kilencvenhárom

14. /Addigra már reszket kezem
De ha még helyén az eszem,
A magas kortól én nem félek
Megadod a kilencvennnégyet ?

15/A korra nincsen szabadalom,
Számításom megtalálhatom
Ha őrködsz egészségem fölött,
Akkor lehetnék kilencvenöt.

16. /Manapság már hallani olyat,
Emberekről készül másolat
Ezt talán én is megvárhatom
Segíts át a kilencvenhaton.

17. Ha még hirtelen meg nem halok
Kis vagyonkámmal rendben vagyok
Elég lesz talán még egy évig
Kihúzhatnám kilencvenhétig ?

18. /Hála neked, nagy családunk
Még pár dédunokát is várunk,
Láthatnám őket? Ugye azt mondtad
Megadod a kilencvennyolcat.

19. /Sok évet kaptam, nem egyet-kettőt
Megköszönöm a sok esztendőt,
És még kérem-tán el sem hiszed
a kilencvenkilencediket.

20. / Még egy év és akkor valóban
A népek azt mondhatják rólam
Ez aztán igen szép kort ért meg,
hisz tegnapelőtt volt 100 éves.

21. / Uram, az életet Te adod,
úgy veszed el, ahogy akarod
Nem is zavarlak többet Téged,
Ne vedd komolyan, amit kérek,
csak BESZÉLGETNI vágytam Véled.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése